Nederland is sinds lange tijd de logistieke gateway voor de rest van de wereld naar het vasteland van Europa. De haven van Rotterdam strekt zich uit over 40 kilometer en is de grootste containerhaven van Europa. Jaarlijks gaat er meer dan 400 miljoen ton aan goederen door de 5 havens, wat meer dan 50% van alle Europese handelsvracht is.

Nederland huisvest ook een van Europa’s grootste luchtvracht hubs op het vliegveld Schiphol in Amsterdam en het heeft een uitgebreide transportinfrastructuur, met verbindingen naar de rest van Europa via de weg, het spoor en waterwegen. Ook bevindt 20% van Europa’s totale magazijnruimte zich in Nederland. Met deze combinatie kijkt u naar een vrij indrukwekkend stuk vastgoed!

Gelukkig heeft de douane in Nederland een vooruitziende en flexibele instelling binnen het kader van de wet- en regelgeving, wat bijdraagt aan optimale doorgang van uw handel. Bij de ontwikkelingen van AGS en vereenvoudigde regelingen gebaseerd op de Geautomatiseerde Periodieke Aangifte (GPA) is al in een vroeg stadium rekening gehouden met de Union Customs Code (UCC). Daarnaast is er door het gebruik van onder andere Artikel 23 een belastingvoordeel mogelijk, waar we u graag gebruik van helpen maken.

De meeste bedrijven in onze branche besteden hun tijd niet enkel aan douanesoftware, maar ook aan andere zaken. Dit is bij Langdon niet het geval. Onze focus zorgt ervoor dat we zelf onze prioriteiten kunnen stellen en dat we ons enkel op douane gerelateerde zaken richten. Wanneer zich zaken voordoen gerelateerd aan douane worden wij dus niet afgeleid door andere zaken.

Ons klantenbestand in Nederland bestaat uit bedrijven werkzaam in verschillende sectoren, zoals hi-tech en defensie. Daarnaast zijn we in het bijzonder succesvol binnen de 3PL en 4PL sector.